Edremit’in 7 mahallesinde ‘kuduz’ alarmı; karantina başladı
Van’ın Edremit ilçesi Yeni Cami Mahallesi Muhtarı Naci Coşkun’un 13 Haziran 2026’da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünü telefonla arayarak bir evin bahçesinde bir köpeğin ölü olduğunu bildirdi. Bölgeye giden ekipler, köpekten numune alıp Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü Müdürlüğü’ne gönderdi. Burada yapılan inceleme neticesinde ölen köpeğin kuduz olduğu belirlendi. Bunun üzerine de İlçe Kaymakamlığı başkanlığında toplanan İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu, ilçenin 7 mahallesinde karantina uygulaması başlattı. Edremit Belediyesine bağlı Zabıta Müdürlüğü ekipleri, mahallelerde önlem alıp, sık sık uyarı anonsları yaptı. Edremit Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, Yeni Camii Mahallesi merkezli gelişen vaka nedeniyle halk sağlığını korumak ve hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla bir…